Video : Tipsbladet
Generelle

Eks-PSG-spiller retter hård kritik mod Pochettino

Ifølge den tidligere Paris Saint-Germain-spiller Jérôme Rothen virker det ikke til, at Mauricio Pochettino har nogen plan i den franske storklub.

Paris Saint-Germain spillede søndag 0-0 med Marseille, og efter det opgør har Mauricio Pochettino fået kritik for parisernes spillestil.

Pochettino udtalte selv, at hans hold foretog sig 'mange positive ting' i kampen, men ifølge den tidligere Paris Saint-Germain-spiller Jérôme Rothen er der ikke meget at være tilfreds med for hovedstadsklubben.

- I de seneste otte kampe har der ikke været én kamp, hvor PSG har været gode i 90 minutter. Der har været gode halvlege og nogle gange har der været 20-30 gode minutter. Jeg ser bort fra City-kampen, men hvis vi ser på Club Brugge-kampen, hjemmekampen mod Lyon, kampen i Rennes, hjemmekampene mod Angers og Leipzig og nu den her kamp mod Marseille, så har der været udfald i alle kampe. Hvad vil Pochettino? Vi ved ikke, hvordan han ønsker at spille, lyder det således, ifølge RMC Sport, fra Rothen.

- Jeg havde ingen tvivl om Pochettino, da han ankom hertil. Men i dag har jeg masser af spørgsmål. Om hans kommunikation, og især om, hvad han ønsker at se på banen. Hans spilfilosofi. Vi ved ikke, hvad det er, han forsøger. Han siger til os, at det er normalt, at det her hold stadig er i gang med at blive bedre. Men der er ingen fremgang, hr. Pochettino, kun tilbagegang!

Efter Marseille-kampen luftede den franske legende Thierry Henry også en kritik af Mauricio Pochettino. Ifølge Henry bliver Lionel Messi således brugt forkert i den franske storklub. Læs mere om det her