Video : Tipsbladet
Generelle

Eriksens klub siger farvel til ikonisk trøjesponsor efter 26 år

Efter 26 år skal dækfabrikanten Pirelli ikke længere være Inters trøjesponsor.

Siden 1995/96-sæsonen har Pirelli været Inters trøjesponsor. 

Men i næste sæson kommer dækfabrikantens logo ikke til at pryde Milano-klubbens trøjer. Således har Pirelli-bossen Tronchetti Provera nu bekræftet, at Christian Eriksens klub skifter trøjesponsor efter denne sæson.

- Vi har været i dialog med Antonello, Marotta og andre Inter-bosser. Vi kommer ikke længere til at være Inters trøjesponsor, men vores samarbejde med klubben kommer til at fortsætte, lyder det, ifølge Gr Parlamento, fra Provera. 

Frygter ikke for Inters fremtid
Suning-koncernen, der for et par dage siden trak sig som sponsor for det kinesiske mesterhold Jiangsu, ejer også Inter. Ifølge Football Italia bekræftede den kinesiske koncern i sidste uge, at den også leder efter 'passende samarbejdspartnere', hvad Inter-ejerskabet angår. Ifølge Tronchetti Provera er der dog ikke grund til at bekymre sig om Inters fremtid.

- Vi er nødt til at holde os til fakta. De har fået tilført økonomiske midler, og virksomheden har bekræftet dens dedikation til Inter. Derfor forudser jeg ikke problemer, lyder det således fra Provera. 

Inter har i de seneste halvandet år brugt næsten to milliarder kroner på stjerner som Romelu Lukaku, Christian Eriksen, Achraf Hakimi, Nicolo Barella og mange flere. Tilbage i januar meddelte Suning, at Milano-klubben inden længe skifter navn fra Football Club Internazionale Milano til Inter Milano.